doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_menu_allpages');
@media (max-width: 679px){#fig-6174ab46a765f img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6174ab46a765f img{#fig-6174ab46a765f img.lazyloading{width: 65px;height: 65px;}}@media (min-width: 680px)#fig-6174ab46a765f img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6174ab46a765f img{#fig-6174ab46a765f img.lazyloading{width: 65px;height: 65px;}}

Miljuschka Witzenhausen bijt van zich af na kritiek op nieuwe presentatieklus in afvalshow 

Wil je minder snaaien? Verander dan deze drie dingen in je keuken 

Zo wordt het makkelijker om van ongezonde snacks af te blijven of om minder te snaaien.
doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-6174ab46aaa85 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6174ab46aaa85 img{#fig-6174ab46aaa85 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-6174ab46aaa85 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6174ab46aaa85 img{#fig-6174ab46aaa85 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-6174ab46aaa85 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6174ab46aaa85 img{#fig-6174ab46aaa85 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-6174ab46aaa85 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6174ab46aaa85 img{#fig-6174ab46aaa85 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}snaaien

Gezond eten kan soms best lastig zijn. Op sommige dagen heb je zoveel zin in iets lekkers dat je de verleiding niet kunt weerstaan en zo die zak chips leegeet. Heb je er soms ook moeite mee om de ongezonde snacks te laten liggen? Dan kan het helpen om deze drie kleine aanpassingen te doen in je keuken.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_top_article');

1. Ruim de keuken op

Uit onderzoek zou zijn gebleken dat mensen met een rommelige keuken meer snoepen dan mensen met een nette keuken. Hoe dat komt? Je krijgt voldoening van een opgeruimde keuken en je bent minder geneigd hem weer vuil te maken. Zeker de moeite waard om te proberen!

2. Uit het zicht

Zorg ervoor dat je de koelkast zo hebt ingedeeld, dat je de gezonde voedingsmiddelen op ooghoogte liggen. Dit zorgt ervoor dat je sneller geneigd bent ze te pakken. Leg dingen als tomaatjes, komkommer en paprika in het zicht. Haal daarnaast de koekjes- of snoeppot uit de keuken (of bewaar hem buiten het zicht) en vervang deze door een fruitschaal. Als je de snacks niet kunt zien, wordt de drang ernaar ook minder groot.

3. Gebruik schaaltjes

Heb je toch zin in een ongezondere snack, doe dan een kleine beetje in een kommetje of schaaltje en laat de zak of doos in de kast staan. Zo kun je je porties beter onder controle houden en voorkom je dat je veel te veel eet.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_bottom_article');