doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_menu_allpages');

Deze nieuwe sport helpt je om rimpels in je gezicht te voorkomen

Zou jij het uitproberen?
doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-61481f43537b6 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61481f43537b6 img{#fig-61481f43537b6 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-61481f43537b6 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61481f43537b6 img{#fig-61481f43537b6 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61481f43537b6 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61481f43537b6 img{#fig-61481f43537b6 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61481f43537b6 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61481f43537b6 img{#fig-61481f43537b6 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Deze nieuwe sport helpt je om rimpels in je gezicht te voorkomen

Je gezicht heeft, net als de rest van je lichaam, spieren. Als je deze traint, kun je ervoor zorgen dat de gezichtshuid niet gaat hangen en rimpels worden voorkomen. Volgens schrijfster Annelise Hagen is er maar één oplossing: Gezichtsyoga. 

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_top_article');

Puur natuur

Annelise schreef het boek: The Yoga Face: Eliminate Wrinkles with the Ultimate Natural Facelift. Zij is ervan overtuigd dat yoga voor het gezicht uitstekend werkt tegen rimpels in het gezicht. Maar hoe werkt deze vorm van sport eigenlijk? Ze stelde drie oefeningen op die je gewoon thuis vanuit je luie stoel kunt doen. Bekijk ze hieronder. 

1. Kus het plafond 

Wat doet het: Het maakt je kaaklijn mooier en helpt hangende wangen te voorkomen. 

Zo moet het: Maak wat rondjes met je hoofd om de nekspieren op te warmen. Duw dan je gezicht richting het plafond en tuit je lippen ook richting het plafond. Doe alsof je een kus geeft aan het plafond. Houd dan je hoofd naar rechts en herhaal de handeling. Doe hetzelfde aan de linkerkant en herhaal het ritueel vijf keer. 

2. Leeuwengezicht

Wat doet het: Deze oefening verlicht de spanning die op de nek staat, maakt de holtes vrij en stimuleert de bloedsomloop. 

Zo moet het: Haal diep adem door je neus, open dan wijd je mond terwijl je je tong uitsteekt in de richting van je kin. Houd je ogen wijd open en adem langzaam uit terwijl je een "ha" geluid maakt. Herhaal dit drie tot vijf keer. 

3. Tongoefeningen

Wat doet het: Deze oefening zet de kaak aan het werk, traint de nek en keel en vormt de wangen. 

Zo moet het: Maak een O met je mond. Ga dan met je tong langs je lippen. Probeer je voorhoofd strak te houden en de onderkaak ontspannen. Doe tien rondjes de ene kant op en tien de andere. 

Lees ook: Door dít te drinken heb jij de beste spieropbouw 

Bron: Health, Beeld: iStock

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_bottom_article');